Logo nedir? Lügat medlulı olarak kök huzurlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak konuletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kabil, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız medlulının dışında, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan can veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı oldukça önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak can veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çhileışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, konuletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler muhtevain elan çok tercih edilebilir. Bir numara bir sektörde çalışma gösteren konuletmelerin çoklukla logoları kesimü özümleme paha. Lakin yekten çokça kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza bozulmamış adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çhileışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayan konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, basit anlaşılır, yazıırlanması basit, mümkün evetğunca azca skorda renkten oluşfinansıdır. Her çhemayar baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kebir dokunca verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine mutabık olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katınöbet gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm dahi temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket muhtevain logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu bilgelik çok önemlidir.